| تدوین نقشة راهبرد فدراسیون ورزش دانشآموزی با رویکرد کارت امتیازی متوازن | ||
| مطالعات مدیریت ورزشی | ||
| مقاله 7، دوره 10، شماره 49، مرداد و شهریور 1397، صفحه 139-158 اصل مقاله (506.25 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/smrj.2018.4681.1897 | ||
| نویسندگان | ||
| مهرزاد حمیدی1؛ حسین رجبی نوش آبادی2؛ ابراهیم علیدوست قهفرخی1؛ مهوش زینی زاده* 3 | ||
| 1دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران | ||
| 2استادیار مدیریت ورزشی، پردیس بینالمللی کیش دانشگاه تهران | ||
| 3دکتری مدیریت ورزشی ، دانشگاه فرهنگیان | ||
| چکیده | ||
| هدف این پژوهش، تدوین نقشة راهبردی فدراسیون ورزش دانشآموزی کشور با استفاده از کارت امتیازی متوازن بود. روش پژوهش حاضر، بر مبنای فرایند مطالعات راهبردی با استفاده از روشهای کیفی و کمی بود. جامعة آماری شامل 65 نفر از مدیران و متخصصان آشنا با ورزش دانشآموزی بود که تعداد 65 نفر بهعنوان جامعه و نمونة آماری انتخاب شدند و از آنها نظرسنجی شد. اهداف راهبردی فدراسیون در جلسات شورای راهبری مشتمل بر 12 هدف بود که در جدولی ماتریسی بهصورت پرسشنامه تنظیم شد و دراختیار نمونههای پژوهش قرار گرفت. برای طراحی نقشة راهبردی از مدل کارت امتیازی متوازن استفاده شد. مدل نهایی، بیانگر چگونگی ارتباط بین اهداف راهبردی و تسهیلگر پیادهسازی راهبردها در چهار سطح و چهار منظر رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، بهرهوری و مشتری است که دارای 27 هدف راهبردی، 27 سنجه و معیار و 77 مورد اقدامات ابتکارات است. میتوان نتیجه گرفت که مدل ارائهشدهبهدلیل ارتباط بین چشمانداز و راهبردها با اهداف راهبردی، سنجهها و ابتکارات فدراسیون در منظرهای مختلف این قابلیت را دارد که در ایجاد زمینة اجرایی نقشة راهبردی بهکار گرفته شود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| نقشة راهبردی؛ فدراسیون ورزش دانشآموزی؛ کارت امتیازی متوازن | ||
| مراجع | ||
|  | ||
| آمار تعداد مشاهده مقاله: 10,054 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 967 | ||
| تعداد نشریات | 8 | 
| تعداد شمارهها | 341 | 
| تعداد مقالات | 4,157 | 
| تعداد مشاهده مقاله | 8,947,509 | 
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,394,155 |