اثر دو رویکرد معلممحور و کودکمحور بر شایستگی حرکتی واقعی و ادراکشدة دختران دبستانی | ||
| رفتار حرکتی | ||
| مقاله 2، دوره 10، شماره 31، بهار 1397، صفحه 39-52 اصل مقاله (1.07 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/mbj.2017.1049 | ||
| نویسندگان | ||
| حسین قادری1؛ فرهاد قدیری* 2؛ عباس بهرام3 | ||
| 1کارشناس ارشد رفتار حرکتی، دانشگاه خوارزمی | ||
| 2استادیار رفتار حرکتی، دانشگاه خوارزمی | ||
| 3استاد رفتار حرکتی، دانشگاه خوارزمی | ||
| چکیده | ||
| هدف مطالعة حاضر، بررسی اثر برنامۀ مداخلهای مهارتهای دستکاری با دو رویکرد کودکمحور و معلممحور بر شایستگی حرکتی واقعی و ادراکشدة دختران دبستانی است. تعداد 45 نفر از کودکان دختر نهسالۀ مدارس شهر قروه به روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای انتخاب و پس از همسانسازی به سه گروه معلممحور، کودکمحور و شاهد تقسیم شدند. هر برنامه شامل 20 جلسة 45دقیقهای طی یک دورة دههفتهای بود. نتایج نشان داد در پسآزمون، شایستگی حرکتی واقعی و ادراکشدة دو گروه مداخله، برتر از گروه شاهد بود و گروه کودکمحور نیز برتر از گروه معلممحور بود (P<0.05). این نتایج نشان میدهد مزایای منتسب به برنامههای مداخلهای با تأکید بر رویکرد جو انگیزة تبحر، از قابلیت تعمیم در زمینة مهارتهای حرکتی بنیادی دستکاری برخوردار است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| برنامة مداخلهای؛ جو انگیزة تبحر؛ شایستگی حرکتی؛ مهارتهای حرکتی دستکاری | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6,430 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 928 |
||
| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 347 |
| تعداد مقالات | 4,216 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,290,401 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,541,923 |